Amerika’da meydana gelen olayda, yüksek dozda meyan köyü tüketen adam, kafede oturduğu sırada aniden nefesinin kesilmesi sonucu hayatını kaybetti.
Live Science dergisinin  The New England Journal of Medicine ve Associated Press’ten derlediği habere göre Amerika’da meydana gelen olayda, aşırı dozda meyan kökü tüketen adam, hayatını kaybetti.

dr ömer coşkun | Hastaların Dilinden - Dr Ömer Coşkun | Sayfa 22

İsmi verilmeyen şahsın, toksik zehirlenmeden dolayı hayatını kaybettiği belirtilirken, ailesi ile kafede oturduğu sırada bir anda fenalaştığı ve nefesinin kesildiği bildirildi.Uzmanlar, çok fazla meyan kökü ve meydan kökü ile tatlandırılmış şekerlerin çok fazla tüketilmesi durumunda kalp ritminde bozukluk meydana gelebileceğini kaydetti.AP raporuna göre, ölüm "aşırı bir durum" olsa da, iki hafta boyunca günde sadece 2 gram siyah meyan kökü yemek, özellikle 40 yaş ve üstü insanlar için kalp ritmi sorunlarına neden olabilir.